محمد هادی بیات

بی دستِ کربلا، دستِ مرا بگیر...

شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۵۵ ب.ظ

این طوری بعد نماز دعا کن

هم بسیار پر محتواست، و هم اجر بسیار بالایی داره.

یکی از دعاهایی که خوندنش در تعقیبات نماز سفارش شده رو میگم؛ واقعا جا داره که هیچوقت ترک نشه.

 

از پیامبر رحمت (صلی الله علیه و آله) روایت شده: 

کسی که میخواهد خدا در روز قیامت او را به خاطر اعمالش متوقف [و مؤاخذه] نکند و پروندۀ اعمالش را باز نکند، بعد از هر نماز این دعا را بخواند: 

 

«اللَّهُمَ‏ إِنَ‏ مَغْفِرَتَکَ‏ أَرْجَى‏ مِنْ‏ عَمَلِی‏ و إِنَّ رَحْمَتَکَ أَوْسَعُ مِنْ ذَنْبِی اللَّهُمَّ إِنْ کَانَ ذَنْبِی عِنْدَکَ عَظِیماً فَعَفْوُکَ أَعْظَمُ مِنْ ذَنْبِی اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ أَکُنْ أَهْلًا أَنْ تَرْحَمَنِی‏ فَرَحْمَتُکَ أَهْلٌ أَنْ تَبْلُغَنِی وَ تَسَعَنِی لِأَنَّهَا وَسِعَتْ کُل‏ شَیْ‏ءٍ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ» [1]

خدایا! همانا آمرزش تو از عمل من امیدوار کننده تر و همانا رحمت تو از گناه من بزرگ تر است. 

خدایا! اگر گناه من نزد تو بزرگ است، پس بخشش تو از گناه من بزرگتر است.

خدایا! اگر من شایستگی بخشش تو را ندارم، اما رحمت تو شایستگی این را دارد که به من نیز برسد و مرا در برگیرد، چرا که رحمتت همه چیز را در بر گرفته است، 

به حق مهربانیت، ای ارحم الراحمین.

#حدیث_کده

_____________________________________

[1] مستدرک الوسائل، ج5، ص85.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۴
محمد هادی بیات

ذکر و دعا

نماز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
محمد هادی بیات