محمد هادی بیات

بی دستِ کربلا، دستِ مرا بگیر...

یکی از اساتید خاطرۀ بسیار جالبی تعریف می کردن:

 

«قرار بود یکی از خانمهای بد حجاب فامیل بیان منزل ما.

تو آسانسور با هم برخورد کردیم و ایشون سلام کردن.

من هم با مهربانی و لبخند جواب سلامشون رو دادم و احوالپرسی کردم.

برگشت گفت: فکر می کردم به خاطر حجابم حتی جواب سلاممو ندین!!

گفتم: ما با این عمل شما مخالفیم، اما شخص شما برامون محترمه».

استاد میگفتن: همین جمله اینقدر به فکر فرو بردش، که کل اون مجلس تبدیل شد به سوالات خانم در مورد اسلام و معنویات و...

الان نه تنها محجبه است، بلکه تو کار تبلیغ و فروش محصولات حجابه.

 

چرا وقتی یه خانم شل حجاب تو خیابون یا تو تلوزیون می بینی، ته دلت بهش بد و بیراه میگی؟! با چشم حقارت بهش نگاه میکنی؟! قلباً ازش متنفری؟!

بد حجابیش قطعا اشتباهه، پس تو هم فقط باید با این کارش مخالف باشی، نه اینکه بگی از این آدما متنفرم!!

این آدما خیلی صفات خوب دارن که شاید من و تو ذره ای از اونا رو هم نداشته باشیم، پس همه چیو با هم قاطی نکن! 

خیلی از این خانمها اهل نماز و روزه ان، اهل روضه و شبهای قدر ان، تو حجاب مشکل داره که باید درست توجیه بشه.

 

شب قدر

 

چند وقت پیش یه آقایی توییت کرده بود که: «از آقایونی که کفش رسمی رو بدون جوراب می پوشن خیلی بدم میاد».

برادر بزرگوار، 

اولا: این کار نه اشکال عقلی داره و نه شرعی.

ثانیا: بر فرض که اشکال شرعی هم میداشت، نباید بگید از این آدما بدم میاد! بگو از این کار بدم میاد! این آدم یعنی هیچ صفت خوب دیگه ای نداره؟ یعنی ملاک خوبی و بدی فقط جوراب پوشیدن یا نپوشیدنشه؟ 

کفش رسمی

یادمه چند وقت پیش با یکی از اقوام رفتیم مغازۀ یه بنده خدایی گوشی بخریم.

فروشنده هم از دوستان بود.

خلاصه گوشیو خریدیم و اومدیم بیرون.

اون فامیلمون برگشت گفت: «فلانی (یعنی فروشنده) از چشمم افتاد!»

گفتم چرا؟

گفت: «ندیدی ناخناشو چقد بلند گذاشته بود؟!»

 

خب برادر من! 

این چه زاویۀ دید اشتباهیه! چرا آدما رو به خاطر یه عیب از دایرۀ اسلام و انقلاب و... خارج میکنیم؟ یعنی دیگه هیچ صفت خوبی تو وجودش نیست؟ اینکه روزی حلال در میاره رو ندیدی؟ اینکه با انصافِ رو ندیدی؟ اینکه خوش برخورده رو ندیدی؟ و...

 

مطلب آخر هم اینکه: این حرفا رو من از خودم در نیاوردم، علمای اسلام فرمودن.

علامه شَعرانی در کتاب «الیواقیت و الجواهیر» ص 98 به نقل از سمهودی می نویسه:

«...هرکس از برخی مؤمنان مخالفتی با اهل بیت (علیهم السلام) دید، فقط باید از فعل او برائت بجوید؛ ولی از ذات او نباید برائت بجوید، به خصوص اگر او از ذریّه شریفه (سادات) باشد» [1].

 

و السلام علیکم و رحمت الله.

 

#خاطره_کده

____________________________

[1] به نقل از سلالۀ نور، ص187.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۰۳
محمد هادی بیات

بهترین مطالب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
محمد هادی بیات