محمد هادی بیات

بی دستِ کربلا، دستِ مرا بگیر...

دوشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۱۶ ق.ظ

قهرمان تولید تجهیزات پزشکی کشور

چقدر کتاب «تندتر از عقربه ها حرکت کن» عالیه!

روایت حرکت به سوی یک اتفاق بزرگ!

ماجرای دانشجوی معدّل 14 دانشگاه صنعتی اصفهان که اوّلین شغلش هم تایپ و زیراکس تو یه مغازه کوچیک بوده...

امّا الآن مدیر شرکت دانش بنیان «بهیار صنعت سپاهان» هست.

از تولید برانکارد شروع کرد و الآن یکی از پیشرفته ترین دستگاه های پزشکی یعنی شتاب‌دهنده خطی (رادیوتراپی) که در درمان سرطان مورد استفاده قرار می گیره رو تولید می کنه و تکنولوژی اش رو به روسیه می فروشه!

تو سال 99 برای 400 نیروی تمام وقت و 700 نیروی پاروه وقت اشتغال زایی می کنه و و و

...

اینقدر مطالب کتاب زیبا و خوندنیه که نمیدونم از کجاش چند خطّی انتخاب کنم.

به هر حال، این شما و این هم قسمت هایی از کتاب:

می گوید: «زندگی ما به چهار قسمت تقسیم می شود: کار، خواب، عبادت و تفریح»؛ که معمولا سه تای دیگر کار را محدودتر می کنند. روایاتِ این حرف را نیز می آورد و می گوید: «مهندس، بالاخره کار یک حدّی دارد!».

نمی فهمد جاهایی هست که کارت می تواند عبادتت هم باشد. که اگر از کارت لذّت ببری، می تواند تفریحت هم باشد...

...

روزی استادی گفت: «نود درصد شاگردهای من الآن آن طرف مرز هستند». با حسرت و افتخار هم می گفت.

گفتم: «خب تقصیر شماست که این ها رها می کنند و می روند».

گفت: «به من چه! کسی به اینها اهمیت نمی دهد».

گفتم: «من منکر اشتباه مسئولان و مدیرانمان در بی توجّهی به این افراد نیستم، ولی سؤال من این است که اگر یک روز بابای ما بِهِمان اخم کرد یا چیزی در سفره مان نبود، سریع رها می کنیم و می رویم خانۀ همسایه یا می ایستیم کنار پدر و مادرمان؟ می ایستیم ببینیم مشکل چیست و چگونه حل می شود. اصلا می رویم کار می کنیم و غذایی می آوریم سر سفره تا برادر و خواهر کوچک ترمان گرسنه نمانند... ما اگر در قبال خانه و خانوادۀ مان مسئولیم، باید در قبال کشورمان هم که خانه بزرگ ترمان است احساس مسئولیت کنیم».

...

امروز تو این کشور دلاّلی بهترین شغله. در برابرش چی می خواید بگید؟ می خواید بگید تو دانش بنیان بیشتر از دلاّلی پول هست؟ معلومه که نیست! امّا این آدم انگیزه های دیگه ای داره که اربعین می ره مجّانی برای امامش کار می کنه، یا تو آستان قدس رضوی رایگان و با افتخار کار می کنه. اگه می خواید هیئت علمی رو تکون بدید، برید بهش بگید آقای عضو هیئت علمی، شمایی که می ری تو صف اوّل نماز وامیستی و نماز جماعتت ترک نمی شه، امروز کشور بهت نیاز داره. مگه نمی گی این کشور امام زمانه؟ حالا این کشور به تخصص شما نیاز داره... شما هم که دیگه ادعای دانش داری، بیا وسط صحنه».

...
ادبیّات دینی ما در فضای تجارت خیلی ضعیف شده است. در سیستم اقتصادیِ بچه مسلمان های ما هیچ حرفی از توکّل نیست، ولی آیا می شود گفت در این دنیا اتفاقی می افتد که بدون نظر حضرت حق باشد؟!...

باید یاعلی را بگویی و بلند شوی. اگر نیّت و جهت حرکتت درست باشد، بقیه اش به مرور حلّ می شود. آدم هایی که صبر می کنند همه چیز فراهم بشود و بعد حرکت کنند، از قافله عقب می مانند.

#برش_کده

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۳۱
محمد هادی بیات

نظرات (۱)

سلام علیکم

خدا خیرتان دهد!

مدت قابل‌توجهی است که می‌خواهم این کتاب را تهیه کنم و بخوانم، اما هنوز این تفاق نیفتاده است. ان شاء الله به‌زودی اقدام می‌کنم.

پاسخ:
علیکم السلام.

ان شاء الله که به زودی بتونید تهیه و مطالعه کنید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
محمد هادی بیات