محمد هادی بیات

بی دستِ کربلا، دستِ مرا بگیر...

پنجشنبه, ۴ فروردين ۱۴۰۱، ۰۷:۲۴ ب.ظ

منوی نقاشی

پشت سیستم، مشغول کار بودم.

برادر زاده ام با یه دفترچه و کاغذ اومد روبروم نشست و گفت: «عمو؛ از 1 تا 5 یه عدد بگو».

منم ـ در حالیکه بیشتر حواسم به کار بود ـ یه عدد گفتم.

شروع کرد به کشیدن یه چیزی.

دوباره گفت: «از 1 تا 5 یه عدد بگو».

گفتم.

و دوباره و دوباره و دوباره...

و هر بار که عددی می گفتم، ریز ریز می خندید و یه چیزی می کشید.

 

کنجکاو شدم که ببینم نتیجۀ این ردّ و بدل شدن عددها چی میشه...

که در نهایت با یه چیز خیلی خیلی جالب مواجه شدم:

هر بار عدد گفتم من، مساوی با شکل گرفتن بخشی از شخصیت نقاشی بود؛ و از همه جالب تر، نتیجۀ این نقاشی و مقایسه اش با شخصیت های انتخابی سایر اعضای خانواده:

_ از این ابتکار واقعا خوشم اومد و با ذوق و شوق ازش پرسیدم: خودت اینا رو درست کردی؟

+ آره :)

_ همینجوری از ذهنت؟

+ آره :)

_ یعنی از چیزی الهام نگرفتی؟

+ نه :))

_ خیلی باحاله. می تونی تازه چیزای دیگه هم بهش اضافه کنی. مثلا مدل لباس. یقۀ گرد یا هفت و...؛ کفش و ساعت و بعضی چیزای دیگه...؛ خیلی قشنگ بود، آففففففرین :)

#خاطره_کده

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۱/۰۱/۰۴
محمد هادی بیات

نظرات (۶)

الهییی :))))))

خیلی خوب بود :)))))

۰۵ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۴۲ محمدحسین پارسائیان

خخخخخخخخخ

چه ایده‌ی جالبی :)

پاسخ:
واقعا

سال‌ها پیش یکی از دوستام یه کتاب از کانون پرورش فکری امانت گرفته بود که داستانش یه مدل جالب بود:

تو بخش‌های مختلف خواننده باید انتخاب می‌کرد چه اتفاقی بیفته

و هی این تکرار میشد

یه جوری تدوین شده بود کتاب که کلی حالت مختلف قصه ازش در میومد!

 

مکانیسمش همین خلاقیتی بود که ایشون اینجا تو نقاشی به کار بردن

 هر دو جالب بود 

خدا برادرزاده‌تون رو حفظ کنه و به توان و استعدادش برکت و جهت متعالی بده

پاسخ:
چه جالب.

ممنون و متشکر از دعای خیر شما.

سلام علیکم

سال نو بر شما مبارک!

ابتکار بسیار جالبی بود. خداوند حافظشان باشد!

پاسخ:
علیکم السلام.
سال نو شما هم مبارک باشه.
ممنون و متشکرم.

معلومه که به عمو هادیش رفته

پاسخ:
:)
۱۹ مرداد ۰۱ ، ۱۰:۴۲ سید محمد حسین مرکبی

اگر می گفتید چند سالشه/دختره یا پسر/ بهتر میتونستیم موقعیت رو درک کنیم/من رو تربیت نوجوانها حساسم و مطالعه اندکی دارم ، نکات جالبی تو این تعامل به چشم میخوره. موفق باشید

پاسخ:
کلاس چهارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
محمد هادی بیات