محمد هادی بیات

بی دستِ کربلا، دستِ مرا بگیر...

دوشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۹، ۰۷:۱۳ ق.ظ

هر شب، مرا می خوانند!

در روایتی بسیار زیبا و تاثیر گذار از حضرت رسول(صلّی ­الله­ علیه­ و آله) چنین نقل شده است:

«إنَّ اللَّهَ تَعَالَى نَصَبَ فِی السَّمَاءِ السَّابِعَةِ مَلَکاً یُقَالُ لَهُ الدَّاعِی. فَإِذَا دَخَلَ شَهْرُ رَجَبٍ یُنَادِی ذَلِکَ الْمَلَکُ کُلَّ لَیْلَةٍ مِنْهُ إِلَى الصَّبَاحِ»:

خداوند ـ [تبارک و] تعالی ـ فرشته ای را در آسمان هفتم قرار داده است که به آن «داعی» (دعوت­ کننده) گفته می ­شود. پس زمانی که ماه رجب فرا رسد، آن فرشته هر شب تا به صبح از عدنان عرش اینگونه ندا سر می­ دهد:

«طُوبَى لِلذَّاکِرِینَ، طُوبَى لِلطَّائِعِینَ»

خوش به حال ذاکرین! خوش به حال اطاعت کنندگان!

و [خودِ] خداوند ـ [تبارک و] تعالی ـ می­ گوید:

«أَنَا جَلِیسُ مَنْ جَالَسَنِی، وَ مُطِیعُ مَنْ أَطَاعَنِی، وَ غَافِرُ مَنِ اسْتَغْفَرَنِی؛ الشَّهْرُ شَهْرِی‏ وَ الْعَبْدُ عَبْدِی وَ الرَّحْمَةُ رَحْمَتِی، فَمَنْ دَعَانِی فِی هَذَا الشَّهْرِ أَجَبْتُهُ، وَ مَنْ سَأَلَنِی أَعْطَیْتُهُ، وَ مَنِ اسْتَهْدَانِی هَدَیْتُهُ، وَ جَعَلْتُ هَذَا الشَّهْرَ حَبْلًا بَیْنِی وَ بَیْنَ عِبَادِی، فَمَنِ اعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَیَّ» [1]:

من همنشین کسی هستم که با من همنشینی کند، و مطیع کسی هستم که از من اطاعت کند و آمرزندۀ کسی هستم که از من آمرزش طلب کند؛ ماه ماهِ من، بنده بندۀ من و رحمت رحمت من است، پس هرکه در این ماه مرا بخواند اجابتش می­ کنم و هرکس که از من درخواست کند به او عطا می­ کنم و هر کس که از من هدایتش را بخواهد او را هدایت می ­کنم؛ و من این ماه را ریسمانی بین خود و بندگانم قرار دادم، پس هر کس که به این ریسمان چنگ زند به من متصل خواهد شد.

 

اگر انسان ندای این فرشته و ندای خداوند متعال را در طول ماه رجب به یاد داشته باشد و فراموش نکند، قطعا به استفادۀ هر چه بیشتر او از این ماه کمک شایانی خواهد کرد.

 

اللهم ارزقنا...

#پرونده_ویژه

#ماه_رجب

_______________________

[1] اقبال الاعمال، ج2، ص628.

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۰۴
محمد هادی بیات

خدا

ماه رجب

نظرات (۱)

سلام علیکم

خدا خیر فراوان نصیبتان کند.

اتفاقاً ابتدای ماه رجب، بخشی از یک سخنرانی حاج آقا مجتبی تهرانی هم درباره‌ی این احادیث و ماه رجب در فضای مجازی بازنشر شد.

پاسخ:
علیکم السلام.
سلامت باشید ان شاء الله.
ممنون و متشکر از دعای خیرتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
محمد هادی بیات