محمد هادی بیات

بی دستِ کربلا، دستِ مرا بگیر...

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۴ ب.ظ

دوست داری مثل خودت باهات برخورد کنن؟!

نمیشه که، 

من توقع داشته باشم هر کاری کردم کردم، ولی بقیه با من درست رفتار کنن!!

من بد اخلاق باشم، اما دیگران با من خوش رفتاری کنن!

من غیبت کنم، ولی دیگران از من به خوبی یاد کنن!

من رحم نداشته باشم، ولی دیگران هوای منو داشته باشن!

 

«نوف بِکالی» از اصحاب امیر المومنین علی (علیه السلام) نقل میکنه که در مسجد کوفه خدمت آقا مشرف شدم  و به ایشون عرضه داشتم من رو نصیحت کنید.

حضرت فرمودند: «یَا نَوْفُ أَحْسِنْ یُحْسَنْ إِلَیْک»: ای نوف! خوبی کن، تا به تو خوبی بشه.

گفتم: بیشتر توصیه بفرمائید.

فرمودند: «یَا نَوْفُ ارْحَمْ تُرْحَم‏»: ای نوف! رحم کن، تا به تو رحم شود.

گفتم: بیشتر توصیه بفرمائید.

فرمودند: «یَا نَوْفُ قُلْ خَیْراً تُذْکَرْ بِخَیْر»: حرف خوب بزن، تا از تو به خوبی یاد شود...‏ [1]

#حدیث_کده

________________________________________

[1] روایت مفصل است که بخشی از اون رو نقل کرده و مضمونش رو ترجمه کردم. امالی شیخ صدوق (قرن3)، ص 310.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۵
محمد هادی بیات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
محمد هادی بیات