محمد هادی بیات

بی دستِ کربلا، دستِ مرا بگیر...

دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۷:۱۳ ب.ظ

به سن بلوغ رسیدی؟

رسیدن به این نقطه که توبیخ و انتقاد (اون هم از نوع تند و بی انصافانه) برای ما با تشویق و تشکر، هیچ فرقی نداشته باشه؛ خودش یه بلوغه که هرکسی بهش نمی رسه.

اگر کارمون درسته، پس نه نیازی به ترس از توبیخ هست و نه انتظاری به تشویق.

#دل_کده

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۱۴
محمد هادی بیات

نظرات (۳)

با تمام وجود این مطلب رو قبول دارم با اینحال انتظار تشویق‌نداشتن یکم کار سختی هست وقتی می‌بینی از دل و جون برای کسی یا کاری مایه گذاشتی.

پاسخ:
شاید از یه کم هم بیشتر کار سختی باشه.

گفتن ش آسونه ...

 

تو عمل یه تشکر ساده نمیدونین چه روحیه ای برای آدم ایجاد میکنه

پاسخ:
بله درسته،

اما درست ترش اینه که بتونیم به جایی برسیم که تشکر نکردن دیگران روحیه ی ما رو تضعیف نکنه.
سلام.الکی روانشناس غربی و .. بزرگ کردن مسئله رو!
واقعیت اینکه،زندگی انسان بی دین،به سمت میره،که حس هاش میره!(شبیه هوا و بدتر!) چون از بچگی تا بلوغ ول بوده! حالا با تجدید قوا جسمانی و شهوانی! نهایت استفاده بیشتر رو از این حس ها میکنه!
اگر بخوایم مثال دقیق تر بزنیم! مثل کسی که تا دیروز هیچ کس نمی شناختش! حالا در کار های سینما و تلویزیون و ورزشکاران و مهندسی و دکتری و ... معروف شده و نگاها و پول و .. رو به سمت جذب کرده!
اکثر قاطع این افراد،بخاطره جذب چنین قدرت در سمتش،فاسد میشن! (اکثر کسانی اعتقاد سست و بی دین قبلش داشتن،)

قدرت و ثروت و توانایی و مهارت و .. به اندازه باید باشه،(یکی از دعاها انسان ها درستکاره!) وگرنه از یک میزان مشخص بالاتر بره! اون شخص رو از خود بی خود میکنه.

بلوغ،فقط یکی از هزاران امتحان در کنار هزاران امتحان دیگر انسان است!
رواشناس هان غربی(بخصوص برای ما!) تلاش زیادی میکن،که بچه ها رو از بچگی! به انواع اقسام گناهان مشغول کنند! چرا که کسی گناه میکند،چیزی به اسم عزت نفس! خود پنداره! احساس اقایی ! حس خوب انسانی و .. ندارد! خار و ذلت و کوچکی و خورد بودن و اسیر بودن و .. رو به ان منتقل میکند!
ریشه های اصلی شخصیت انسان بزرگ سال در کودکی و سن کم او شکل میگیرد!
برای همین منافقان و کافران و شیطاین انسی و جنی! بسیار تلاش میکن،در همان کودکی،شخصی انسان رو حسابی خورد و له و لروده کنند!
برای همین است،که مسئله بلوغ رو بزرگ نمایی هرچه بیشتر میکن!
البته باید بهشون حق داد! چون منم اگر جایی اونا بودم! دیدن بچه های که،نماز میخوانن،به دنبال خدا هستن! و قلبش می تبه برای کار خوب... روزی هزاربار اتش میگرفتم!..
چرا که گناه کار،روحش پر از بی تابی است! خاری و کوچکی است و انسان با خدا،وجودش پر از شادی و خوشحالی عمیق است.اونم بچه ها! که می تون به اوج همه چیز برسن و بزرگ ترین اختراعات و کارهای بزرگ در این کره خاکی انجام بدهن،اگر در کنار خدا بمانند.
پاسخ:
علیک سلام جناب رهگذر.

ممنون از نکاتی که فرمودین.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
محمد هادی بیات