محمد هادی بیات

بی دستِ کربلا، دستِ مرا بگیر...

جمعه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۴:۱۶ ب.ظ

میهمانی خصوصی

«ماه رجب ماه عبادت برای دوستان خاص خداست و ماه رمضان ماه عمومی هاست.  ماه رمضان خیلی ها درِ خانۀ خدا می ­آیند که در طول سال به آن شکل درِ خانۀ او نمی­رفته­ اند؛ بنابراین کسانی­که در این ماه عبادت­های خودشان را پر آب و رنگ تر قرار می­دهند ـ چه از لحاظ کمّی و چه کیفی ـ، از دوستان خاصِّ حضرت حق به حساب خواهند آمد، به طوری که روز قیامّت اهل عبادت در این ماه جداگانه صدا زده می­شوند و خداوند متعال آن ها را به صورت ویژه به بارگاه خود فرا می خواند»: «أینَ الرّجبیّون؟» [1].

از امام صادق(علیه ­السّلام) روایت شده که فرمودند:

«هنگامیکه روز قیامت فرا رسد، منادی از درون عرش ندا سر می­دهد که: «أینَ الرّجبیّون؟» پس مردمی که چهره­ هایشان برای اهل محشر می­ درخشد برخاسته در حالیکه بر سرهایشان تاج فرمانروایی است که آن تاج با درّ و یاقوت پر شده و هر یک از این افراد را هزار فرشته از سمت راست و هزار فرشته از سمت چپ مشایعت کرده و به ایشان می­گویند: «ای بندۀ خدا ! کرامت خداوند عزوجل گوارای وجودت باد.»

سپس از ناحیۀ خداوند ـ جلّ جلاله ـ ندا آمده که: «بندگان و کنیزان من! به عزّت و جلالم سوگند که قطعا جایگاه شما را بسیار با کرامت خواهم کرد و عطایای شما را بزرگ خواهم نمود و غرفه ­هایی از بهشت به شما ارزانی خواهم نمود که نهرها از زیر آنها جاری است در حالیکه شما در آنها جاودان هستید؛ چقدر خوب است پاداش اهل عمل! شما از من فرمانبرداری کردید در ماهی که احترام آن را بزرگ و رعایت حقش را واجب کردم. ای ملائکۀ من! بندگان و کنیزان من را وارد بهشت کنید.

سپس حضرت فرمودند: «[تازه] این برای کسی است که چیزی از ماه رجب را روزه گرفته باشد، اگرچه تنها یک روز باشد ـ از ابتدا، وسط و یا آخر آن...» [2]

 

این همه عزّت و احترام برای کسی که تنها یک روز از این ماه عزیز را روزه گرفته، نشانۀ اهمیت بسیار بالای این ماه شریف است.

 

اینکه می­گوئیم رجب ماه میهمانی خصوصی الهی است، به این معنا نیست که خدا فقط بعضی از بندگانش را دعوت می­کند! خیر، خدا همۀ ما را به این میهمانی دعوت کرده و برای همه دعوتنامۀ خصوصی فرستاده، اما چون خیلی­ ها نمی­ آیند، خود به خود محفل، محفلِ خاصّان می­شود.

 

به تعبیر مقام معظّم رهبری: «بعضی‌ها می‌آیند و به این سفره نگاه [هم] نمی‌کنند و از وسط این سفره و اشیاء آن عبور می‌کنند و می‌روند و هیچی هم گیرشان نمی‌آید؛ بعضی‌ها یک چیز مختصری برمی‌دارند؛ یک روزه‌ای می‌گیریم ما؛ یک مختصرکی، یک چیزی؛ اما بعضی‌ها نه، حسابی می‌نشینند سر این سفره و از رحمت الهی کیسه‌ی خودشان را پُر می‌کنند؛ عزّت می‌خواهند، دنیا می‌خواهند، آخرت می‌خواهند؛ رفع گرفتاری می‌خواهند، گشایش در زندگی می‌خواهند، استغنای طبع می‌خواهند، صفات و خُلق حسنه می‌خواهند؛ هرچه می‌خواهند، برای خودشان و برای دیگران برمی‌دارند.» [3].

#پرونده_ویژه

#ماه_رجب

______________________

[1] برگرفته از بیانات استاد پناهیان.

[2] فضائل الاشهر الثلاثه، ص 32.

[3] بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارکنان وزارت اطلاعات، 1383/7/13.

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۲۴
محمد هادی بیات

ماه رجب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
محمد هادی بیات