محمد هادی بیات

بی دستِ کربلا، دستِ مرا بگیر...

جمعه, ۶ فروردين ۱۴۰۰، ۰۱:۱۶ ب.ظ

هم تراز قدر

از رسول خدا(صلّی­ الله­ علیه­ و آله) روایت شده: شب نیمۀ شعبان در خواب بودم که جبرئیل آمد و گفت: ای محمد! آیا در این شب می­ خوابی؟

گفتم: ای جبرئیل! امشب چه شبی است؟

گفت: شب نیمۀ شعبان. ای محمد! برخیز.

 

بدین سان جبرئیل مرا بیدار کرد و سپس به سوی «بقیع» برد و گفت: سرت را بلند کن که امشب، شبی است که درهای آسمان گشوده می­ گردد و در نتیجه درهای رحمت، درِ خشنودی، درِ آمرزش، درِ تفضّل، درِ توبه، درِ نعمت، درِ بخشش، درِ نیکی در آن گشوده می­ گردد و خداوند به شمارۀ مو و پشم چهارپایان، بندگان را [از آتش جهنّم] آزاد می­ کند و عمر انسانها را در آن استوار می­سازد و روزی های همگان در طول آن سال تا سال آینده را تقسیم می­ کند و همۀ رخدادهای سال آینده در آن نازل می­ گردد.

ای محمد! هرکس این شب را با گفتن تسبیح، تهلیل، تکبیر، خواندن دعا، گزاردن نماز، قرائت قرآن، انجام اعمال مستحبی دیگر و استغفار به درگاه خدا احیاء کند، بهشت جایگاه و استراحتگاه او می گردد و خداوند، گناهان پیشین و پسین او را می آمرزد...، پس ای محمد! این شب را احیا کن و به امتت دستور ده که آنرا احیا کنند و با عمل در آن به درگاه خداوند متعال نزدیکی بجویند؛ زیرا این شب، شب شریفی است.

 

ای محمد! من به سوی تو آمدم درحالی­که همۀ فرشتگان آسمان در این شب در پیشگاه خدا به صف ایستاده­ اند؛ برخی در رکوع و برخی در قیام و بعضی در سجده ­اند و عده ­ای دعا می ­کنند و برخی تکبیر می­ گویند و گروهی استغفار نموده و برخی تسبیح می­ کنند. ای محمد! خداوند متعال در این شب بر بندگانش اشراف نموده و همۀ مؤمنانی را که در این شب به شب­ زنده داری پرداخته و نماز می­ گذارند، یا به تسبیح مشغول­ اند، یا در رکوع ­اند یا در سجده­ اند و یا به گونه ­ای دیگر به یاد خدا می ­پردازند، می ­آمرزد.

 

این شب شبی است که هرکس در آن دعا کند، دعایش مستجاب می­ گردد و هرکس درخواست کند، خواسته­ اش برآورده می­ گردد و هرکس آمرزش بخواهد، آمرزیده می­ گردد و هرکس توبه کند، توبه ­اش پذیرفته می ­شود.

 

ای محمد! هرکس از خیر این شب محروم بماند، واقعا محروم گردیده است [2].

#پرونده_ویژه

#ماه_شعبان

___________________

[1] اقبال الاعمال، ج3، ص320-321.

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۰۶
محمد هادی بیات

ماه شعبان

نظرات (۱)

نیمه شعبان چند شنبه اس ؟ 

پاسخ:
دوشنبه روزِ نیمه شعبانه،

و خب یکشنبه، شبش میشه شب نیمه شعبان.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
محمد هادی بیات